Pasy transportowe

Pasy transportowe są niezbędnym wyposażeniem każdego samochodu dostawczego. Pasy zabezpieczające ładunek stosuje się w furgonetkach, lawetach i samochodach TIR. Ich najważniejszą funkcją jest stabilizacja przewożonych towarów, zabezpieczenie przed przemieszczaniem się przewożonych przedmiotów (np. skrzyń, paczek, palet) po przestrzeni ładunkowej. Pasy mocujące ładunek chronią przed groźnymi wypadkami, do których dochodzi na skutek przemieszczenia środka ciężkości auta transportowego, a w efekcie do utraty sterowności i znoszenia na sąsiedni pas lub (szczególnie na zakrętach) na pobocze. Właściwie użyty pas transportowy uniemożliwia przemieszczanie się ładunku w stronę kabiny kierowcy przy hamowaniu, wypadnięcie na jezdnię przy gwałtownym ruszaniu lub w czasie manewrów (np. na zakrętach pod wpływem działania siły odśrodkowej).

Jak wybrać odpowiedni rodzaj pasów do mocowania ładunku?

Wszystkie dostępne na rynku pasy transportowe dzielą się na kilka podstawowych grup, które gromadzą produkty o różnej konstrukcji i przeznaczeniu:

pasy ściągające z napinaczem – pasy zakończone napinaczem, w który wprowadza się drugi koniec pasa i zaciąga pętlę, aby spiąć towar lub przymocować do palety czy do ramy,

pasy ściągające z klamrą – pasy wyposażone w klamrę nie dają się ściągnąć tak mocno jak pasy z napinaczem, ale ich działanie i zastosowanie jest bardzo podobne,

pasy napinającepasy dwuczęściowe, (napinacz z odcinkiem taśmy zakończonej zaczepem oraz długa taśma z zaczepem), które służą do mocowania ładunków w miejscach, w których istnieje możliwość zaczepienia haków (ucho, otwór, rama),

pasy do lawety – służą zgodnie z nazwą do mocowania samochodów na lawetach, a dokładnie ich kół, dzięki systemowi szelek lub taśmom z gumowymi klockami, które montuje się hakami do kratownicy najazdów lawety.

Jaką wytrzymałość mają pasy transportowe – instrukcja dla początkujących

Używając pasów transportowych należy szczególnie dokładnie sprawdzać parametry określające ich wytrzymałość oraz siłę, z jaką można docisnąć ładunek. Na etykiecie pasa mocującego znajdziemy wartości trzech najistotniejszych parametrów:

SHF (Standard Hand Force) – nominalna siła ręczna, z którą można działać na napinacz, zgodnie z normą wynosi 50 daN,

STF (Standard Tension Force) – nominalna siła napięcia wstępnego (powstająca przy użyciu nominalnej siły SHF=50daN) jest najważniejszym parametrem przy mocowaniu ładunku: na jej podstawie (i po uwzględnieniu kąta ustawienia pasa) można obliczyć faktyczną siłę z jaką będzie dociskany ładunek,

LC (Lashing Capacity) – maksymalna siła naciągu, którą pas wytrzymuje bez ryzyka poluzowania czy zerwania (bardzo ważny parametr przy bezpośrednim mocowaniu ładunków),

Wymienione wyżej parametry wyraża się zazwyczaj w dekaniutonach (daN), które w przybliżeniu odpowiadają kilogramom. Lekceważenie wymienionych parametrów może doprowadzić do groźnego w skutkach poluzowania, a nawet zerwania pasa transportowego.

Pokazano 1-24 z 43 pozycji

Kategorie

Produkt został dodany do listy ulubionych produktów

Informujemy, iż w celu realizacji usług dostępnych w naszym sklepie, optymalizacji jego treści oraz dostosowania sklepu do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego sklepu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w polityce prywatności sklepu.